Dr. Kádár Anett, adjunktus, kutatócsoport vezető

Kadar_Anett

Kutatási témák:

földrajzi tévképzetek, a földrajzi fogalmi rendszer fejlődése és annak lehetséges akadályai; az éghajlatváltozás oktatása; térképolvasási stratégiák, a téri tájékozódás fejlődése; a tervezői gondolkodás (design thinking) a földrajzoktatásban; módszertani fejlődés és megújulás; sajátos nevelésű igényű gyerekek oktatása és fejlesztése; felnőttképzés; tantervfejlesztés és tankönyvírás; idegennyelv tanítása sajátos nevelési igényű gyerekeknek

E-mail:

kadar.anett@szte.hu

Telefonszám:

+36 20 364 0014

+36 62 543 339

Fogadóóra:

előzetes egyeztetés szükséges

Tanulmányok

földrajz szakos középiskolai tanár
amerikanisztika szakos bölcsész és tanár
gazdasági és társadalomtudományi szakfordító és tolmács angol-magyar és magyar angol irányokon

Tudományos fokozatok
PhD 2019

Nyelvismeret:

angol (felső), német (közép)

Szakterület

földrajz tantárgypedagógia

Szakmai közéleti tevékenység

Magyar Földrajzi Társaság – tag

MTA Földtudományok Osztálya Társadalomföldrajzi Tudományos Bizottság – tag

Elismerések, díjak

Pro Iuventute pedagógiai díj (Szilády Áron Tásaság, 2022)

Részvétel hazai és nemzetközi kutatásban

MTA-SZTE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport

COMPOUNDS – Compound subjects. A European network. A Humboldt-Universität zu Berlin nemzetközi projektje

Jelenleg oktatott tárgyak

Szakmódszertan I., II, III.

Tevékenységközpontú földrajztanítás

Portfóliókészítés

Tanítási gyakorlatok kísérése

Válogatott publikációk

 

Bagoly-Simó, Péter; Graaf, Johannes; Farsang, Andrea; Tóth, Ádám; Bokis, Alexandra; Pál, Viktor; Kádár, Anett: Hogyan látjuk Európát? Egy berlini középiskola diákjainak mentális térképei Európáról és annak határairól (2023). GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 7: 2 pp. 27-46., 20 p.

Farsang, Andrea; M., Császár Zsuzsanna; Teperics, Károly; Arday, István; Jász, Erzsébet; Kapusi, János; Kádár, Anett; Molnár, Ernő; Pál, Viktor; Pirkhoffer, Ervin et al. (2021): Fedezd fel, gondold át! Magyarország földrajza másképp: Oktatási segédanyag Magyarország földrajzának tanításához. Szeged, Magyarország: MTA-SZTE Földrajz Szakmódszertani Kutatócsoport, 232 p.

Farsang, Andrea; Szilassi, Péter; Csíkos, Csaba; Szőllősy, László; Kádár, Anett; Pirkhoffer, Ervin; Pál, Viktor; M.Császár, Zsuzsanna; Teperics, Károly (2020): Egy tanulóközpontú módszertani eszköztár fejlesztése. Magyarország földrajzának tanításához [Developing a student-centred methodological toolkit for teaching the geography of Hungary]. GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 4:3 pp. 33-47., 15 p.

Kádár, Anett; Farsang, Andrea (2019): Általános iskolai és középiskolás diákok lemeztektonikai tévképzetei egy kvalitatív, keresztmetszeti vizsgálat tükrében. MAGYAR PEDAGÓGIA 119:1 pp. 19-52., 34 p.

Kádár, Anett; Farsang, Andrea; Gulyás, Ágnes (2018): Általános- és középiskolás diákok éghajlati folyamatokhoz kapcsolódó tévképzeteinek összehasonlító elemzése [A Comparative Analysis of Elementary and Secondary School Students’ Climatic Related Misconceptions]. FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 142:3 pp. 219-234., 16 p.

Kádár, Anett; Farsang, Andrea (2018): A láva a Föld magjából származik, vagy mégsem? Néhány lemeztektonikához kapcsolódó tévképzet összehasonlító elemzése [Lava originates from the Earth’s core, doesn’t it? A comparative analysis of some plate-tectonics-related misconceptions]. GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 2:1 pp. 5-24., 19 p.


Szakmai (pedagógiai) továbbképzések:

A pedagógusok digitális kompetenciájának megújítása. IKT eszközök rendszerszerű használata a tanulási-tanítási folyamatban – EFOP-3.2.4-16 – Középhaladó szintű továbbképzés, 2021

A pedagógusok digitális kompetenciájának megújítása. IKT eszközök rendszerszerű használata a tanulási-tanítási folyamatban – EFOP-3.2.4-16 – Kezdő szintű továbbképzés, 2021

Pozitív pszichológia a tanteremben – pozitív pedagógia továbbképzés pedagógusok számára, Neteducatio Kft., 2019

Válj digitális pedagógussá most! Neteducatio Kft., 2017

Dyslexia and Foreign Language Teaching, Lancester University, 2017

Játékkal jobb tanítani! – A gamification elmélete és gyakorlata kezdőknek, Neteducatio Kft., 2017

1956: A magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében, 2017

Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógus moduljaihoz, 2016

Földrajztanári továbbképzés a Magyar Földrajzi Társaság szervezésében megrendezett Oktatás-módszertani és Földrajztanári Konferencián, 2016

On the Spot in the Classroom, MM Publications, ELT Hungary, 2016

Papíralapú és on-line tesztfeladatok írása, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, 2013

Szótárismeret, szótárhasználat, Grimm Könyvkiadó Kft., 2012

Springer Journal author academy, JURE 2012

Longitudinal data analysis, JURE A pedagógusok digitális kompetenciájának megújítása. IKT eszközök rendszerszerű használata a tanulási-tanítási folyamatban – EFOP-3.2.4-16 – Középhaladó szintű továbbképzés, 2021

A pedagógusok digitális kompetenciájának megújítása. IKT eszközök rendszerszerű használata a tanulási-tanítási folyamatban – EFOP-3.2.4-16 – Kezdő szintű továbbképzés, 2021

Pozitív pszichológia a tanteremben – pozitív pedagógia továbbképzés pedagógusok számára, Neteducatio Kft., 2019

Válj digitális pedagógussá most! Neteducatio Kft., 2017

Dyslexia and Foreign Language Teaching, Lancester University, 2017

Játékkal jobb tanítani! – A gamification elmélete és gyakorlata kezdőknek, Neteducatio Kft., 2017

1956: A magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében, 2017

Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógus moduljaihoz, 2016

Földrajztanári továbbképzés a Magyar Földrajzi Társaság szervezésében megrendezett Oktatás-módszertani és Földrajztanári Konferencián, 2016

On the Spot in the Classroom, MM Publications, ELT Hungary, 2016

Papíralapú és on-line tesztfeladatok írása, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, 2013

Szótárismeret, szótárhasználat, Grimm Könyvkiadó Kft., 2012

Springer Journal author academy, JURE 2012

Longitudinal data analysis, JURE 2012

Qualitative synthesis in educational science, JURE 2012

Gyógy- és fűszernövény termesztési ismeretek, Bács Agrárház Nonprofit Közhasznú Kft., 20122012

Qualitative synthesis in educational science, JURE 2012

Gyógy- és fűszernövény termesztési ismeretek, Bács Agrárház Nonprofit Közhasznú Kft., 2012

 

A teljes publikációs lista letölthető innen.

Friss Hírek

2024. február 29-én, csütörtökön a „100 éves a szegedi geográfusképzés: földrajztudomány a fenntartható jövő szolgálatában” című előadássorozat első előadása, ahol Vajda Tamás, az SZTE Levéltárának igazgatója bemutatta Kogutowicz Károly iskolateremtő munkásságát, majd ezt követően intézetünk jelen lévő oktatói, illetve a közönség szakmai beszélgetést folytattak az előadóval.

Az érdeklődőknek köszönjük a részvételt.